تعبیر خواب حضرت امام علی,دیدن امام علی در خواب نشانه چیست

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com تعبیر خواب حضرت امام علی,دیدن امام علی در خواب نشانه چیست را قرار دادیم . اگر به دنبال تعبیر خواب دیدن امیرالمومنین حضرت علی و صحبت کردن با امام علی و دیدن چهره و صورت امام علی و شنیدن صدای امام علی و اسم حضرت علی و دیدن فرزندان حضرت علی هستید این مطلب از سایت ملکوتی ها را حتما ببینید …

تعبیر خواب حضرت علی اصغر,تعبیر خواب حضرت علی در خواب,تعبیر خواب حضرت علی اکبر,تعبیر خواب امام علی توپ تاپ,تعبیر خواب حضرت یوسف علیه السلام,تعبیر خواب زیارت حضرت علی,تعبیر خواب حضرت یوسف علیه السلام دندان,تعبیر خواب شمشیر حضرت علی

تعبیر خواب حضرت امام علی,دیدن امام علی در خواب نشانه چیست

تعبیر خواب دیدن چهره حضرت علی,تعبیر خواب شنیدن نام حضرت علی,تعبیر خواب همسر و فرزندان امام علی,تعبیر خواب بوسیدن حضرت علی,معنی و مفهوم دیدن امام علی در خواب

تعبیر خواب حضرت امام علی,دیدن امام علی در خواب نشانه چیست

تعبیر خواب دیدن امام علی (ع)

ابن سیرین می‌گوید:

اگر در خواب ببینی امام علی (ع) مهربان و شاد و خنده‌رو می‌باشد تعبیرش این است که علم و کرامت و شجاعت و بخشندگی و سخاوت به دست می‌آوری.

اگر ببینی حضرت علی (ع) در شهری زنده می‌باشد، در آنجا عدل و انصاف و تقوی بوجود می‌آید و ظلم و ستم از آن شهر برطرف می‌شود و «بدعتگذاران» در آنجا خوار و ذلیل می‌شوند، ولی خصومت و دشمنی با آن‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید  تعبیر خواب انواع پرندگان و غذا دادن به پرنده و دیدن پرنده در قفس

آشنایی با حضرت علی (ع) :

علی بن ابی‌طالب(ع) مشهور به امام علی و امیرالمؤمنین (۱۳ رجب سال ۲۳ قبل از هجرت – ۲۱ رمضان سال ۴۰ق)، امام اول همهٔ مذاهب شیعه، صحابی، راوی، کاتب وحی و چهارمین خلیفه از خلفای راشدین نزد اهل سنت است. وی همچنین پسرعمو و داماد پیامبر اکرم(ص)، همسر حضرت فاطمه(س)، پدر و جدِّ یازده امام شیعه است.

پدر او ابوطالب و مادرش فاطمه بنت اسد بودند. به گفته عالمان شیعه و بسیاری از علمای اهل سنت، در کعبه زاده شد و نخستین مردی بود که به پیامبراسلام(ص) ایمان آورد. از نظر شیعه، علی(ع) به فرمان خدا و تصریح پیامبر(ص)، جانشین بلافصل رسول خدا(ص) است.

فضائل زیادی برای امام علی(ع) برشمرده‌اند.

پیامبر(ص) در یوم الدار او را به عنوان وصی و جانشین خود برگزید. او هنگامی که قریش قصد کشتن پیامبر(ص) را داشتند، در بستر پیامبر اسلام(ص) خوابید تا پیامبر(ص) بتواند مخفیانه به مدینه هجرت کند. پیامبر(ص) عقد اخوت خود را با وی بست. بنابر منابع شیعه و برخی منابع اهل سنت، حدود ۳۰۰ آیه از قرآن کریم، درباره فضایل وی است مانند آیه مباهله، آیه تطهیر، آیه ولایت و برخی دیگر از آیات که بر عصمت وی دلالت دارد.

علی(ع) در همه غزوات پیامبر اسلام(ص) به جز جنگ تبوک شرکت داشت. در غزوه تبوک پیامبر(ص) علی(ع) را به جانشینی خود در مدینه گماشت. امام علی(ع) در غزوه بدر، تعداد زیادی از مشرکان را به هلاکت رساند، در غزوه احد از جان پیامبر(ص) محافظت کرد، در غزوه خندق با کشتن عمر بن عبدود جنگ را خاتمه داد و در غزوه خیبر، با کندن درِ بزرگ قلعه خیبر، جنگ را به سرانجام رساند.

پیامبر(ص) پس از انجام تنها حج خود، پس از نزول آیه تبلیغ، مردم را در منطقه غدیر خم جمع کرد؛ سپس خطبه غدیر را خواند و دست امام علی(ع) را بلند کرد و فرمود «هر که من مولای او هستم، علی نیز مولای اوست، خدایا دوست بدار آن‌که او را دوست دارد و دشمن او را دشمن بدار.» پس از آن، برخی صحابه مانند عمر بن خطاب به امام علی(ع) تبریک گفتند و او را با لقب امیرالمومنین خطاب کردند. بنابر نظر مفسران شیعه و برخی از اهل سنت، آیه اکمال در همین روز نازل شده است. به باور شیعیان، عبارت من کنت مولاه فعلیٌ مولاه که توسط پیامبر(ص) در روز غدیر گفته شد، به معنای تعیین جانشینی پیامبر(ص) است.

برگرفته از دعا سایت

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *