بهترین سوره قرآن از نظر پیامبر چه نام دارد و کدام سوره است ؟؟

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com بهترین سوره قرآن از نظر پیامبر چه نام دارد و کدام سوره است ؟؟ را قرار دادیم . همه سوره های قرآن را می توان بهترین سوره های قرآن نام برو از سوره حمد و توحید گرفته تا سوره بقره و یاسین و کوثر که همگی خواص و فضیلت زیادی دارند . امام اگر پرفضیلت و بهترین سوره قرآن از نظر پیامبر را نام ببریم می توان به سوره حشر و سوره آل عمران و سوره یس و سوره های معوذتین اشاره کرد . سایت ملکوتی ها …

بهترین سوره قرآن برای اموات,بهترین سوره قرآن برای آرامش,بهترین سوره قرآن برای آرامش قلب,بهترین سوره قرآن برای رزق و روزی,بهترین سوره قرآن برای بچه دار شدن,بهترین سوره قرآن برای حاجت گرفتن,بهترین سوره قرآن برای عزیز شدن,بهترین سوره قرآن برای توبه

بهترین سوره قرآن از نظر پیامبر چه نام دارد و کدام سوره است ؟؟

نام بهترین سوره قران,ُوره حشر بهترین سوره قرآن,اسم بهترین سوره قرآن,فهرست و لیست بهترین سوره قران,اسامی بهترین سوره قرآن,خواص و فضیلت بهترین سوره قرآن,نظر پیامبر درباره بهترین سوره قرآن,پرفضیلت ترین سوره قرآن

بهترین سوره قرآن از نظر پیامبر چه نام دارد و کدام سوره است ؟؟

قرآن کتاب زندگی است و از آن به عنوان کتاب عمل یاد شده است. خواندن و قرائت قرآن ثواب بسیاری دارد و توسط بسیاری از علما و بزرگان دین توصیه شده است.

قرآن سرتاسر دارای فضایل و اعجاز میباشد که باعث تقویت روحیات معنوی انسان خواهد شد.

در خواندن برخی از سوره های قرآن آثار و ثواب بسیاری یاد شده است که هرکدام میتواند تاثیرات بسیاری در زندگی دنیا و اخرت انسان داشته باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که:

نباید سوره های قرآن را از هم جدا کرد و براساس ثواب بیشتر آنها را قرائت کرد.

با خواندن آیات قرآن در کنار هم انسان میتواند خود را تقویت کند و راه خود را پیدا کند.

بهترین سوره های قرآن: حمد

سوره حمد یکی از پرفضیلت ترین و بهترین سوره های قرآن میباشد که در بسیاری از روایات نیز از آن یاد شده است و جزو یکی از پرثواب ترین سوره های قرآن به حساب می آید.

«صادق آل‎ عبا» درمورد فضایل این سوره پرخاصیت قرآن فرموده است:

«چنان‎چه بر مرده ایی 70 بار سوره حمد خواندید و زنده شد تعجب نکنید.» (اصول كافى)

امام صادق علیه السلام نیز سوره حمد را به عنوان یکی از پرفضیلت ترین و بهترین سوره های قرآن معرفی کرده اند به گونه ای که میفرمایند:

سوره ی «حمد» یکی از بهترین سوره های قرآن است که ابتدایش «حمد» خدا و وسطش «اخلاص» و آخرش دعا است.

رسول خدا صلی الله بیان کرده اند:

سوره حمد بر هر دردی خوانده شود دردش آرام می گیرد (قرآن درمانی روحی و جسمی ،ص 62)

همچنین در ادامه بیان کرده اند :

فضیلت سوره حمد را میتوان با فضیلت حاملان عرش برابر دانست، کسی که سوره حمد را قرائت کند ثوابی معادل حاملان عرش برایش در نظر گرفته میشود.

(مستدرک الوسائل، ج4، ص330)

همچنین رسول خدا (ص) درمورد تایید سوره حمد به عنوان یکی از بهترین سوره های قرآن می فرمایند:

اگر در یک ترازو یک کفه ترازو سوره حمد و طرف دیگر بقیه سوره های قرآن قرار بگیرد، ثواب سوره حمد هفت برابر سنگین تر از بقیه سوره های قرآن میباشد (مجمع البیان، ج1، ص36 ) و هرکس سوره حمد را قرائت کند خداوند به عدد خواندن تمام کتاب های نازل شده از آسمان برای او ثواب در نظر خواهد گرفت. (الاختصاص، ص39)

امام جعفر صادق علیه السلام نیز درمورد خواص سوره حمد فرموده اند:

هر فرد با ایمانی که سوره حمد را چهل مرتبه بر قدح آب با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بخواند و آن را بر روی کسی که تب دارد بپاشد، تب از او فروکش خواهد کرد. (همان ص12)

بهترین سوره های قرآن: بقره و آیت الکرسی

سوره بقره که در آن آیت الکرسی نیز قرار دارد را میتوان یکی از بهترین سوره های قرآن در نظر داشت.

در مورد بهترین سوره های قران از پیامبر (ص) سوال شد که ایشان فرمودند:

سوره بقره که در آن آیة الکرسی قرار دارد. هرگاه فردی آیت الکرسی را به بیت رسیدن ثواب به اموات قرائت کند و هدیه ایشان سازد، حق تعالی از برکت و فضایل ایة الکرسی، چهل نور، درون قبر هر مرده ایی قرار خواهد داد که وسعت آن، از مشرق تا مغرب بوده باشد و قبرهای ایشان را پر نور و فراخ و گشاده سازد و از برای هر مرده ای درجه ای بلند گرداند و برای خواننده ایة الکرسی، ثواب شصت پیغمبر کرامت فرماید و به عدد هر حرفی از حروف ایة الکرسی، فرشته ای را مامور ستایش او تا روز قیامت خواهد کرد. (منهج الصادقین، ج2، ص95-96)

امام باقر (ع) نیز درباره خواص و فضایل سوره بقره و آیت الکرسی فرموده اند:

هر کسی که سوره ایت الکرسی را بخواند، به دستور خدا از هزار بدی در آخرت و دوهزار در دنیا در امان خواهد ماند که آسان ترین ناگواری دنیا، فقر و آسان ترین ناگواری و ناراحتی آخرت، عذاب قبر است». (مجمع البیان، ج1، ص360)

معوذتین

از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است که درمورد بهترین سوره های قرآن به یارانش فرمودند: دوست داری که بدانی برترین و بهترین سوره های قرآن کدام سوره ها هستند؟ عرض کرد: آری ای رسول خدا. حضرت نیز معوذتین (سوره ی فلق و سوره ی ناس) را به او تعلیم کردند. سپس آن دو را در نماز صبح قرائت نمودند و فرمودند هرگاه بر می خیزی و می خوابی این دو سوره را بخوان. (تفسیر نمونه، ج 27، ص 454)
سوره عمران

و درباره فضیلت سوره آل عمران به عنوان یکی دیگر از پرفضیلت ترین و بهترین سوره های قرآن، وارد شده كه هر كس این سوره را بخواند هر آیه ای از آن امانی است کمک کننده در هنگام عبور از پل دوزخ.” و درباره سوره ی نساء وارد شده، خواندن سوره نساء در روز جمعه سبب در امان ماندن از فشار قبر خواهد شد و درباره ی سوره مائده آمده است كه هر كس آن را هر پنجشنبه بخواند ایمانش آلوده نمی شود و برای خدا شریك قرار نمی دهد.
بهترین سوره های قرآن: حشر

پیامبر اکرم در باب فضایل یکی دیگر از بهترین سوره های قرآن فرموده اند: هر کس سوره حشر را قرائت کند بهشت و جهنم و عرش و کرسی و حجاب های آن و آسمان های هفتگانه و زمین های هفتگانه و هوا و بادها و پرندگان و درختان و کوهها و خورشید و ماه و فرشتگان، تمام آنها برای او طلب بخشش و آمرزش میکنند و برای او سلام و درود میفرستند و مرگ او شهادت محسوب میشود اگر که در همان روز این سوره پر فضیلت قرآن را خوانده باشد. (ثواب الاعمال، ص117)
بسم الله الرحمن الرحیم

آیه بسم الله الرحمن الرحیم نیز یکی از آیه های قرآن است که در روایات اسلامی به قدری به این آیه اهمیت داده شده كه ارزش آن معادل اسم اعظم الهی میباشد. امام صادق (ع) درمورد فضایل این سوره میفرمایند: “«بسم الله الرحمن الرحیم» به اسم اعظم خدا نزدیك تر است از مردمك چشم به سفیدی آن”. همین آیه کوچک و راحت را میتوان به عنوان پرفضیلت ترین و بهترین آیه قران در نظر گرفت که توصیه بسیاری به خواندن آن شده است.

به طور کلی باید بیان کرد که هر یک از سوره های قرآن فضایل مخصوص به خودش را دارد به طوری که نباید در خواندن آنها تفاوتی قائل شد. خواندن آیات قران ثواب و فضایل بسیاری دارد و با خواندن تمام قرآن میتوان مسیر زندگی را تشخیص داد و از فضایل این کتاب در زندگی بهره مند شد.

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

بیشتر بخوانید  تاثیر رضایت پدر و مادر در بخت گشایی و ازدواج فرزند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *