اذکار و ادعیه مجرب برای تقویت حافظه و افزایش هوش و قدرت یادگیری

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب ملکوتی ها malakootiha.com  اذکار و ادعیه مجرب برای تقویت حافظه و افزایش هوش و قدرت یادگیری را قرار دادیم . برای زیاد شدن هوش و حافظه و تقویت ذهن و بالا بردن قدرت یادگیری مطالب می توان از اذکار و ادعیه مجرب و سریع الاجابه زیر استفاده کرد …

اذکار و ادعیه مجرب برای تقویت حافظه و افزایش هوش و قدرت یادگیری

ادعیه مجرب برای افزایش حافظه,اذکار سریع الاجابه تقویت حافظه,ذکر و دعای تقویت حافظه و هوش,اذکار قرانی مخصوص حافظه,ادعیه بالا بردن قدرت یادگیری

اذکار و ادعیه مجرب برای تقویت حافظه و افزایش هوش و قدرت یادگیری

پس از نماز صبح و نماز عشاء هفت مرتبه دعای ذیل را بخواند و به مدت سه یا هفت یا نه روز ادامه دهد.

(اللهم اجعل نفسی مطمئنه تؤمن بلقائک ترضى بقضائک اللهم ارزقنی فهم النبیئین و حفظ المرسلین و الملائکه المقربین اللهم عمر لسانی بذکرک و قلبی بخشیتک و سری بطاعتک و صلى الله على سیدنا محمد و على آله و سلم تسلیما .)

در دین مقدس اسلام، دعاها و اذکار و همچنین اعمالی به منظور افزایش هوش و استعداد معرفی شده که رعایت آن توسط مومنین می توان راهگشا باشد.

در کتاب شریف مفاتیح ‏الجنان در فصل اول از باب اول که درباره تعقیبات است این دعا را نقل نموده است و مى‏گوید:

این دعا را پیغمبر(ص) به امیرالمؤمنین(ع) براى حافظه تعلیم نمود:

« سُبْحانَ مَنْ لا یَعْتَدی عَلی اَهلَ مَمْلَکَتِهِ، سُبْحانَ مَنْ لا یَاْخُذُ اَهْلَ الْاَرضِ بِاَلْوانِ الْعَذابِ ، سُبْحانَ الرَّؤُفِ الرَّحیمِ ، اللهُمَّ اجْعَلْ لی فی قَلبیْ نُوراً و بَصَرَاً و فَهْماً و عِلْماً ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیئٍ قَدیرٌ »

و نیز در خلاصه الاذکار است که در وقت مطالعه بخواند:

« اَللّهُمَّ اَخْرِجْنى مِنْ ظُلُماتِ الْوَهْمِ وَ اَکْرِمْنى بِنُورِ الْفَهْمِ اَللّهُمَّ افْتَحْ عَلَیْنا اَبْوابَ رَحْمَتِکَ وَانْشُرْ عَلَیْنا خَزائِنَ عُلُومِکَ بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ

خدایا مرا بیرون آور از تاریکى‏هاى‏ وهم،و به نور فهم گرامى‏ام بدار،خدایا درهاى رحمتت را به روى ما بگشا،و خزانه‏هاى علومت را بر ما باز کن به مهربانى‏ات اى مهربان‏ترین مهربانان. ».

بیشتر بخوانید  دعا برای باز شدن زبان زن بسته شده,بهترین دعای گشایش زبان بسته

و مؤلف محترم گوید که کسى که مى‏خواهد حافظه ‏اش زیاد شود مسواک کند و قرآن بخواند و به خصوص آیه ‏الکرسى را قرائت نماید و همینطور خوردن مویز در ناشتا، به خصوص اگر سرخ و بیست و یک دانه باشد، براى تقویت فهم و ذهن و حافظه نافع است خوردن حلوا و گوشت نزدیک گردن و عسل و عدس نیز مورث حفظ است …

و هر روز بعد از نماز صبح پیش از آنکه تکلم کند بگوید:

« یا حى یا قیّوم فلا یفوت شیئا علمُه و لایؤده …»

و اجتناب کند از چیزهایى که سبب نسیان مى‏شود و آن … و کثرت معاصى و کثرت هموم و احزان در امر دنیا و کثرت اشتغال و علائق و … است.

در کتاب شریف کافى نیز از امام معصوم نقل شده است که از خدا بخواه که عقل تو را قوى بگرداند و از خدا طلب فهم و درک نما

(بحارالانوار، ج ۱، ص ۲۲۴ روایت ۱۷ روایت عنوان بصرى)

علاوه بر دعاها و امور ذکر شده بطور کلى به دست مى‏آید که امور معنوى و عبادى براى تقویت قواى ذهنى مؤثر است و انجام گناه و مکروه براى قواى ذهنى و عقلى مضر است.

آنچه در مورد تقویت حافظه و هوش از کتب روایی و ادعیه بیان شد، علت تامه محسوب نمی شود.

بعضی از عوامل مربوط به هوش و حافظه در اختیار ما نیست و مربوط به عوامل ژنتیکی و وراثتی است.

به عبارت دیگر هوش و حافظه و استعداد هر انسانی برآیندی از عوامل متعدد وراثتی و محیطی است که بعضی از این عوامل در اختیار ماست.

بیشتر بخوانید  دعای بخت گشایی و باطل سحر قوی برای باز شدن بخت و باطل کردن سحر

از قبیل آنچه در بالا گفته شد و بعضی از آنها از حوزه اختیار انسان خارج است مانند نقش عوامل ژنتیکی اجداد گذشته.

بنابراین توقع نداشته باشید که با انجام کارهای فوق که قطعا مؤثر هستند معجزه شود که ناگهان بهره هوشی شما از ۹۰ به ۱۳۰ ارتقاء پیدا کند و اگر این چنین نشد اعتقاد به این توصیه هایی که معصومین کرده اند کم شود.

برگرفته از دعا سایت

******************************

بازنشر : سایت ملکوتی ها سایت بزرگ ذکر و دعا و تعبیر خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *