دعای عافیت و سلامت – دعای کارگشایی – دعای حاجت

فضیلت سوره واقعه

در این مطلب از سایت ملکوتی ها دستورالعمل هایی مجرب از مفاتیح الجنان برای زیاد شدن رزق و کارگشایی و طلب حاجات مهم بیان میشود.

دعای سلامت , دعای کارگشایی مجرب , دعای حاجت روا شدن , دعای حاجت مهم , دعای رفع بیماری , دعای رفع مرض و درد , دعای عافیت و سلامت - دعای کارگشایی - دعای حاجت
دعای سلامت , دعای کارگشایی مجرب , دعای حاجت روا شدن , دعای حاجت مهم , دعای رفع بیماری , دعای رفع مرض و درد , دعای عافیت و سلامت – دعای کارگشایی – دعای حاجت

نقل است که عثمان بن عفّان به عیادت عبداللّه بن مسعود رفت در مرضى که به آن فوت شد به او گفت که از چه شِکوه دارى گفت از گناهان خود گفت چه چیز میل دارى گفت رحمت پروردگار خود گفت جهت تو طبیب طلب نکنم گفت طبیب مرا بیمار کرده گفت امر نکنم که به تو عطیّه بدهند گفت در وقتى که احتیاج داشتم به من ندادى الحال که مستغنیم مى دهى گفت آنچه مى دهم جهت دختران تو بوده باشد گفت ایشان را به آن حاجتى نیست جهت اینکه من ایشان را امر کردم بخواندن سوره واقعه و من شنیده ام از حضرت رسول صلى الله علیه و آله که مى گفت هر که بخواند سوره واقعه را در هر شب نمى رسد به او پریشانى هرگز و از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام نقلست که هر که بخواند سوره واقعه را هر شب پیش از آنکه بخوابد ملاقات کند خداى عزّوجلّ را در حالتى که روى آن شخص چون ماه باشد در وقت تمامى آن و از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقولست که هر که مشتاق باشد به بهشت و به وصف بهشت سوره واقعه بخواند.

 

 

دعای گشایش کارها – دعای رفع مشکلات – دعای حاجت

کفعمى از حضرت امام محمّد باقرعلیه السلام روایت کرده است که هر که هر روز این دعا بخواند حق تعالى امور دنیا و آخرت او را کفایت کند :
بِسْمِ اللَّهِ حَسْبِىَ اللَّهُ تَوَکَّلْتُ عَلَى اللَّهِ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ خَیْرَ اُمُورى کُلِّها وَ اَعُوذُبِکَ مِنْ خِزْىِ الدُّنْیا وَ عَذابِ الاْخِرَهِ.
بنام خدا بس است مرا خدا توکل کنم بر خدا خدایا از تو خواهم خیر و خوبى کارهایم را همگى و پناه برم به تو از خوارى دنیا و عذاب آخرت.

بیشتر بخوانید  نسخه مجرب درمان شخص سحر و طلسم شده و باطل کردن طلسم

و ایضاً روایت کرده است که هر که هر روز این دعا بخواند هفت مرتبه امور دنیا و عقباى او کفایت شود:
حَسْبِىَ اللَّهُ رَبِّىَ اللَّهُ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ.
بس است مرا خدا پروردگارم خدا است معبودى جز او نیست بر او توکل کنم و او است پروردگار عرش عظیم.

 

دعای عافیت (دعای سلامت – دعای دفع بیماری – دعای رفع درد)

شیخ شهید(ره) نقل کرده که هر که درد شدیدى دارد بخواند بر قَدَحِ آبى چهل مرتبه سوره حمد پس آن آب را بریزد بر خود و بگذارد مریض نزد خود زنبیلى که در آن گندم باشد پس بدست خود از آن گندم به سائل دهد و امر کند او را که دعا کند براى او تا شفاء یابد انشاءاللَّه تعالى .
و به اسانید معتبره وارد شده که دوا کنید بیماران خود را به تصدّق و نیز شیخ شهید نقل کرده براى رفع مرض آنکه دست بگذارد بر بازوى راست مریض و بخواند حمد هفت مرتبه و بخواند این دعا را:
اَللّهُمَّ اَزِلْ عَنْهُ الْعِلَلَ وَالدّآءَ وَ اَعِدْهُ اِلَى الصِّحَّهِ وَالشِّفآءِ وَ اَمِدَّهُ بِحُسْنِ الْوِقایَهِ وَ رُدَّهُ اِلى حُسْنِ الْعافِیَهِ وَاجْعَلْ ما نالَهُ فى مَرَضِهِ هذا مادَّهً لِحَیوتِهِ وَ کَفّارَهً لِسَیّئِاتِهِ اَللّهُمَّ وَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ .
خدایا دور کن از او بیماریها و درد را و بازش گردان به تندرستى و بهبودى و کمکش کن به خوب نگهدارى و بازش گردان با تندرستى خوب و قرار ده آنچه را در این بیمارى به او رسیده مایه اى براى زندگانیش و کفاره اى از گناهانش خدایا و درود فرست بر محمّد و آل محمّد.

بیشتر بخوانید  نسخه ای عجب برای بستن زبان دشمن تضمینی از مرحوم شوشتری

پس اگر اثر نکرد در خوب شدن او مکرّر کند حمد را هفتاد مرتبه که اثر خواهد کرد انشاءاللَّه تعالى .

 

دعا براى رفع بیماریها و ناخوشیها

دعایى است براى رفع بیماریها و ناخوشیها سیّد بن طاوس (ره ) فرموده که ما تجربه کردیم آن را مى نویسى در رقعه اى :
یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ یا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفاءَ فیما یَشاءُ مِنَ الاْشْیاءِ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مَحُمَّدٍ وَ اجْعَلْ شِفائى مِنْ هذَا الدّاءِ فىِ اسْمِکَ هذا .

اى که نامش دوا و ذکرش شفا است اى که بنهد شفا را در هر چیزى که خواهد درود فرست بر محمّد و آل محمّد و بنه شفاى مرا از این درد در این نامت.

پس مى نویسى ده مرتبه یا اَللَّهُ ده مرتبه یا رَبِّ ده مرتبه یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ

مفاتیح الجنان ، حاج شیخ عباس قمی (ره) .

*****

دعای کارگشایی قوی , دعای کارگشایی مجرب , دعای گشایش کار , دعای رفع مشکل , دعای برطرف شدن مشکل , دعای حاجت , دعای حاجت روا شدن , دعای حاجت مهم , دعای رفع بیماری , دعای سلامت  , دعای رفع مرض و درد , دعا برای هر دردی , دعا برای رفع درد , دعای رفع درد و بیماری  , دعای رفع بلا , دعای رفع گرفتاری , دعای رفع بیماری و درد , دعای از بین رفتن درد , دعای دفع بیماری , دعای شفای بیمار , دعای شفای بیماری , دعای عافیت  , فضیلت سوره واقعه  , دعای کارگشا , دعای حاجت گرفتن ,

4 نظرات

  1. با سلام من یک سوالی دارم در صورت امکان سوالم را در ایمیل می نویسیم

    با تشکر

  2. سلام التماس دعا

  3. سلام وقتی این دعا رو نوشتیم رو کاغذ بعدش چیکا نیم راهنمایی کنین خوااهشا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *